Szanowni Państwo,
Nie rozumiemy do końca jak jest po utracie statusu ZPCHR z PFRONem i DEK-II , czy składamy co miesiąc zerowe deklaracje DEK-II ? czy nie składamy wcale DEK-II i wystarczyło zawiadomienie PFRONu o utracie ZPCHRu – bo nic nie wpłacamy do PFRONu -dobrze rozumiem ?
Wpłacamy do PFRONu tylko w następujących sytuacjach:
W przypadku, gdy po stronie pracodawcy (który po utracie statusu zachował ZFRON) powstanie zobowiązanie wobec PFRON m.in.:
– z tytułu niezgodnego z ustawą przeznaczenia środków zfron lub nieterminowego przekazania tych środków na fundusz;
– z tytułu nieutworzenia funduszu rehabilitacji, nieprowadzenia ewidencji środków funduszu lub nieprowadzenia rachunku bankowego środków tego funduszu;
– z tytułu upływu okresu wykorzystania środków tego funduszu;
– z tytułu postawienia w stan likwidacji, upadłości albo wykreślenia z ewidencji działalności gospodarczej lub utraty statusu zpchr;
– w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności powodujące powstanie obowiązku wpłaty, należy złożyć deklarację DEK-II-a, a do 20 stycznia deklarację roczną DEK-R, którą składa pracodawca, który w danym roku złożył choćby jedną deklarację do PFRON.
Pozdrawiam
Marzena Wiśniewska
Główna Księgowa USI