Szanowni Państwo,

Nie rozumiemy do końca jak jest po utracie statusu ZPCHR z PFRONem i DEK-II , czy składamy co miesiąc zerowe deklaracje DEK-II ? czy nie składamy wcale  DEK-II i wystarczyło zawiadomienie PFRONu o utracie ZPCHRu – bo nic nie wpłacamy do PFRONu -dobrze rozumiem ?

Wpłacamy do PFRONu tylko w następujących sytuacjach:

W przypadku, gdy po stronie pracodawcy (który po utracie statusu zachował ZFRON) powstanie zobowiązanie wobec PFRON m.in.:
– z tytułu niezgodnego z ustawą przeznaczenia środków zfron lub nieterminowego przekazania tych środków na fundusz;
– z tytułu nieutworzenia funduszu rehabilitacji, nieprowadzenia ewidencji środków funduszu lub nieprowadzenia rachunku bankowego środków tego funduszu;
– z tytułu upływu okresu wykorzystania środków tego funduszu;
– z tytułu postawienia w stan likwidacji, upadłości albo wykreślenia z ewidencji działalności gospodarczej lub utraty statusu zpchr;
– w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności powodujące powstanie obowiązku wpłaty, należy złożyć deklarację
DEK-II-a, a do 20 stycznia deklarację roczną DEK-R, którą składa pracodawca, który w danym roku złożył choćby jedną deklarację do PFRON.

Pozdrawiam

Marzena Wiśniewska

Główna Księgowa USI

usi Odpowiedź na pytanie 24 stycznia, 2025
Jeśli chcesz się zapoznać z odpowiedziami Eksperta - zaloguj się. Jeśli nie posiadasz aktywnego abonamentu skontaktuj się z biurem aby poznać ofertę. Tel.: 692627572, e-mail:biuro@sieradzka-pefron.pl lub zapoznaj się ze szczegółami oferty w zakładce "Oferta"