Dla nowego kontrahenta wystawiono fakturę w m-cu grudniu 2024, z terminem płatności grudzień 2024, do faktury dołączono informację o warunkach nabywania i korzystania z obniżenia wpłat na PFRON. Kontrahent  terminowo opłacił fakturę w grudniu, ale oświadczenie o rezygnacji podpisał z datą 10.01.2025. Oświadczenie wpłynęło do sprzedawcy dn. 11.01.2025r. Czy takie oświadczenie jest prawidłowe i ważne, jeśli ulgi do faktur z grudnia (z terminem płatności w grudniu) wystawiane są do końca stycznia następnego roku. Czy jednak ważne będzie tylko oświadczenie o rezygnacji otrzymane do 15 stycznia, jeśli wystawiono kolejną fakturę do 15 stycznia 2025 roku i przekazano informację o warunkach? I wówczas rezygnacja ważna będzie do faktury za grudzień i faktur z 2025 roku?

A jaka jest możliwość nie wystawiania ulg dla kontrahentów, dla których np. co miesiąc jest wystawiana faktura i którzy złożyli oświadczenie o rezygnacji w styczniu 2024 i do faktur za grudzień też nie chcą ulgi? Terminy płatności przypadają na grudzień lub na styczeń, a ulgi wystawiane są do końca stycznia 2025.

Czy skan oświadczenia o rezygnacji przesłany pocztą elektroniczną jest ważny, czy musi być oryginał?

Czy informacja o zasadach nabywania i korzystania z obniżenia wpłat na PFRON może być przesłana bez podpisu sprzedawcy, bez danych nabywcy, tylko ze wskazaniem nr faktury do której jest wystawiona?

A czy prawidłowe będzie takie postępowanie: nie przekazywanie nabywcom żadnych informacji wraz z fakturami, tylko wystawianie INF-U do wszystkich faktur, skoro nawet otrzymana rezygnacja może być podpisana przez osobę nieuprawnioną, a sprzedawca nie jest w stanie tego weryfikować?

Edyta Odpowiedź na pytanie 27 stycznia, 2025
Jeśli chcesz się zapoznać z odpowiedziami Eksperta - zaloguj się. Jeśli nie posiadasz aktywnego abonamentu skontaktuj się z biurem aby poznać ofertę. Tel.: 692627572, e-mail:biuro@sieradzka-pefron.pl lub zapoznaj się ze szczegółami oferty w zakładce "Oferta"