Dzień dobry,
mam pytanie o terminy oraz procedury, które muszą być dokonane w związku z utratą statusu ZPCHR. Z dniem 30.09.2025 r. odchodzi na emeryturę pielęgniarka i z upływem tego terminu (tj. jak dobrze się orientuje od 01.10.2025) przestaniemy spełniać warunek pozwalający zachować status ZPCHR (mamy lekarza, który ma z nami zawartą umowę na świadczenie usług oraz umowę z lokalną przychodnią opieki zdrowotnej ale nie będziemy mieć pielęgniarki). Do kiedy od dnia rezygnacji z pracy pielęgniarki mamy na zgłoszenie i dokąd takie pismo należy wysłać: czy wystarczy wysłać informację do Wojewody? Czy należy też powiadomić inne instytucje np. Urząd Skarbowy, Inspekcje Pracy? jeżeli tak to w jakim terminie? Czy mogłabym prosić o przykładowe pismo informujące o utracie statusu ZPCHR. Czy jeżeli chcemy skorzystać z byłego statusu ZPCHR musimy to zgłaszać i jeżeli tak to czy jest na to jakiś konkretny termin i druk pisma (jeżeli się na to zdecydujemy to taki status przy zachowaniu pozostałych wytycznych dot. stanu zatrudnienia ON będzie nam przysługiwał do 31.12.2030?)? Czy w przypadku byłego zakładu zpchr musimy nadal zapewnić opiekę lekarza / dostęp do przychodni czy jest to wtedy już dobrowolne?


